3½ år utan Tella

I dag är det 3½ år sedan Tella dog, och det är den första halvårsdagen som jag inte är vid graven.
Skulle ha varit på bröllop i dag, men både mina stora tjejer och jag är sjuka, jag har halsfluss och mår inget vidare alls.
Min pappa var i alla fall och tittade till Tella, hans vän begravdes på samma kyrkogård i dag så pappa tog en extra sväng dit, han var där i går kväll också och tände nya ljus i hennes lyktor. Käns i alla fall lite bra, att hon får vara en del av även deras vardag, är ju de som bor närmast kyrkogården, har lite för långt dit själv kan jag känna ibland.
Och nej, inte blir det lättare med tiden, min sorg är inte mindre, den är inte lättare att leva med, den gör inte mindre ont och saknaden är om möjligt ännu större nu.
Tella, du fattas oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback