Ett litet ord#13

Ännu en LO, denna om Tella, min älskade, älskade lilla plutt.
(Åker förbi dagiset hon antagligen hade gått på var enda dag, och det gör så ont i hjärtat att där inte fins en liten tjej som väntar där på mig.)

Ordet var i alla fall avtryck och så här blev det...bakgrunds pappret har hennes hand och fot avtryck över allt, men det syns dåligt här.
Textan syns också dåligt, skriver den här med,

små, små Avtryck...

Bara 6-7 cm långa.

Av liten liten hand

Och en liten,

liten fot.

Små små avtryck

på ett papper

en liten hårlock

och inget mer

så små saker,

så små avtryck

det ända ett helt

liv blev

En hel värld

har de rubbat

Så många liv

det förändrat.

Och allt som finns kvar är dessa Små, små avtryck. Så små och så oändligt djupa.


image76

Kommentarer
Postat av: Helen/Hegu

Vilken fin och känslosam text! LO:n är jättevacker!

Postat av: elsamaja

Åhh vilken vacker LO och text, synd att inte dom små handavtrycken och fotavtrycken syns på bilden.

Jag var in på din gamla hemsida och blev helt chockerad över dom komentarer du lagt ut där, vad folk hade skrivit, är dom inte kloka.

Jag vet att jag varit in där tidigare, och jag tycker att det var oerhört gripande att läsa, och att du var modig som kunde dela med dej av en så känslig sak, men det måste ha varit en otrolig tröst för andra i samma situation.

Er familj ska bearbeta detta på det sätt som är bra för er, och det ska andra ge katten i.

Många kramar till dej

2007-10-17 @ 11:31:27
URL: http://elsamajarun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback