Idag har jag

Varit och hämtat min kamera, har saknat den i massor! Tyvärr hittar jag inte batteriet just nu, men det kommer fram, skall ta ett ryck och både leta och städa senare idag.
Kamera verkstaden ligger lite knepigt till, och har inte så lång öppet tider, hade tänkt handla lite saker till Saga som skall på kollo i morgon på Mobilia, men det tog så lång tid för tjejerna att bli klara att vi fick ta en taxi dit för att hinna innan det stängde för lunch. Efteråt gick vi till Mobilia och handlade lite, nya strumpor till Saga, dush crem och tandkräm, var inte tänkt att bli mer, men Anna hittade en BH som jag faktiskt kunde gå med på, såg helt ok ut. (har svårt att vänja mig vid att hon blivit så stor att hon behöver sådant, eller ja, nästan behöver och väldigt gärna vill ha *s*) Så Saga fick en pyamas med Hello Kitty, hon är rätt nöjd nu. Hittade en kepps till pappa ockås, Saga fick en av mormor i början av sommaren, på minner om dem sydamerikanska rebeller på -60 talet hade, och en sådan ville pappa också ha (kanske på minner den om hans ungdom?).
Anna är anmäld till Kunskapsskolan i Ystad, men jag vet inte om hon kommer in ännu, har mailat dem och frågat i dag. Hade varit så skönt, hon skall i alla fall inte gå kvar på Kirsebergsskolan, det går bara inte. I värsta fall få hon gå på Bulltofta skolan ett år.
Har kommit in på lärarhögskolan till hösten, och det är så skönt! Nu slipper jag AF och FK, var beviljad ersättning tom den 24/8 och den får jag behålla så jag slipper krångla med tiden fram tills jag får studiemedel från CSN, är så skönt att få vara ledig utan att behöva oroa mig, har semester för första gången någonsin!
Fick mail från MKB i dag om en lediglegenhet, en 3:a på 73 kvm på samma gata som jag bor på nu, hoppas så att jag får den, hade varit väldigt skönt att slippa bo så här trångt.
Har varit och tittat på Tellas gravsten, den blev värkligen så jätte fin, käns så bra att ha den på plats nu, men sommar blommorna börjar blomma över, skall köpa lite nya nu när vi åker ut dit.
Har bestämt mig för att göra en ny hemsida ockås, den har varit nere länge nu, men jag orkar och vill inte bry mig om sådana idioter som de som skrev en massa skit om mig och mina barn innan, inte heller den **** som skickar hot brev tänker jag bry mig om nu, det här är mitt liv och det skall de ge fullstänidgt faan i. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback