Ännu en dag med min syster

Var iväg till Stoff och stil med Jenny idag, gick riktigt bra, men jag önskar hon kunde lägga av med alla kommentarer. Hon kan säga vad som hälst och hon tror aldrig att jag blir ledsen eller att jag skall säga något åt henne. Saker i stil med  "så snyggt, synd att du inte kan ha det, du skulle bara se ännu fetare ut" eller "när ditt hår är lite renare är det mycke rödare, tror inte detta passar då" osv, fy vad jag är less på det. Fast till slut sa jag något om att jag i alla fall inte ser ut som en henna färgad transvestit... kankse inte så snällt det heller men hon blev lite tyst och komm inte med fler sådana kommentarer. Efteråt var vi här och fikad, lite synd att det inte fins något cafe eller så ute på svågertorp.
Har sytt 1½ par byxor i kväll, skrivit ut prottokollet fårn hyresgästföreingnes möte, käns lite små konstigt att vara vice ordförande, skall ju ta över vid nästa bomöte, men det blir nog bra.
Har fått inbjudan från båda lärarfackföreningarna nu, skall nog gå med i samma som mamma är med i, hon säger att den är bäst och jag litar på henne. Ser fram emot att börja där.

Längtade något fruktnasvärt efter Saga förut, Anna sa till Clara att hon inte tycker om Saga, och jag blev både ledsen och arg, förstår inte varför hon skall vara så dum mot sin syster hela tiden nu.
Gick och köpte vykort till de båda två, har fortfarande lite dåligt samvete över att jag inte skickade fler till Anna då hon var på kollo, men hon får ett nu i stället, undra om hon blir förvånad?
I morgon skall vi på visning av lägenheten, hoppas den är fin och att vi får den, hade varit så skönt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej Katarina,
var lite nyfiken på ditt vinnarbidrag, och hittade din blogg. Vilken jättefin LO!
Jag har läst lite i din blogg, hoppas det var okej. Jag känner ju inte dig, och jag kan inte dela din börda men vill ändå skicka en varm kram med mycket omtanke!

2007-08-01 @ 16:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback