Extrautmaning #25

Idag var en lååång dag, började med matte prov på morgonen, upptäkte att jag läst på helt fel och just det jag absolut inte ville skulle komma på provet var i stort sätt den ända typen av uppgifter (bråk, ichs och fy.)
Men det gick väl det med, hoppas jag. Efter det en lång, lång lektion om läsinlärning, drygt 30 personer i ett rum för max 15.... var så trött när det var slut, har köpt presenter till ridfröknarna på vägen hem, brutit mig in i bulltofta skolan för att få fatt i nyckel som Anna hade, efter att ha väntat i 45 minuter på henne innan jag kom ihåg att hon var på lucia träning. Sedan hem i en halvtimme, strök skjorta och ringde pappa för att kolla hur det gick med Sagas tänder och ringde till två olika jultidningsförlag ang Annas beställningar innan det var dags att cykla till Nya stenkulaskolan och en massa pepparkaks pyssel med över 200 familjer (ja alla var ju inte i just det rummet, men ändå.) Hem, laga midda, läsa på till tentamen, fixa böcker att ta med för att titta på i gruppen. Men scrappa en liten stund han jag tydligen med. Och denna gång var ordet läskigt. blev om allt läbbigt små barn sätter i sig, fast hade lika gärna kunnat bli om hur trött jag är, för nu är jag helt slut! Fast än är det inte slut, nu skall här strykas lucia nattlinnen och letas glitter halva natten.
image122

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback