Ledsen och besviken.

I går, eller ja förrgår blir det visst nu, var jag på visning av en lägenhet i grann huset. Har längtat så länge efter att få flytta, vill bo kvar på området men det är rätt sällan det är någon lägenhet till uthyrning här och det är nästan bara två:or som det flyttas lite runt i, men nu var det alltså en 3:a ledig, vi blev utvalda att få komma på visning (bara det var mer än jag vågats hoppas på, såg att det var en bra bit över 200 intresse anmällningar på denna lägenhet.)
Var alltså där, den var jätte fin, mycket frächare och alltås ett rum större + större kök. 
Husvärden frågade om vi var intresserade, och det är vi så klart, och då sa han att vi fick den, vi har stått i kö så länge så vi var först nu. Han ville bestämma en tid att komma och titta på min lägenhet så att de kunde hyra ut den så fort som möjligt, dessutom är det bara två månaders uppsägningstid då man flyttar inom MKB, så vi skulle slippa dubbla hyror.
Både jag och Anna var så jätte glada, började redan nu planera för att  packa och rensa ur föråd osv, trotts att vi inte skulle flytta förens den 1/11.
Men så i dag ringer han och säger att de inte får hyra ut till oss, min ekonomi är för dålig. Jag har borgenär på denna lägenhet och trodde inte det skulle vara något problem om jag hade det på nästa med, men nej, det var det visst. Fick ett mail på eftermidagen också om att vi inte får komma på visning, men vi har ju redan varit på visning och blivit lovade lägenheten! Fy vad ledsen jag blev, och är, det käns så hopplöst och jobbigt, jag som var så glad i går. Har suttit och gråtit nästan hela eftermidagen.

På kvällen var det första träningen för Annas lag, de skall spela i Eskilsminnes cup nu i helgen, tidigare i sommras så sa de att det inte blev något, men nu har vi i alla fall fixat så att det blir av, jag har suttit och ringt runt till allt och alla och hjälpt Sandra att få ihop laget, frågat föräldrar om de kan köra osv. Clara skall sova över hos oss några nätter och sedan följa med till vallösa, då Anna fyller år på lördag. Hon värkar tycka att det är helt ok att spela match på sin födelsedag och jag har lovat att göra något gott till hela laget.

I morgon kommer Saga hem också, äntligen, jag har längtat så efter henne! Jag hoppas andra delen av kollo vistelsen gick bättre än den första, för personalens del.

Har pratat lite med Blltofta skolan också, Anna kommer inte in på kunskapsskolan nu i höst, så det får bli ett år där först, skall prata med rektorn på måndag.

Nu måste jag nog sova, har suttit och gråtit och lyssnat på Prince en bra stund nu, och just i dag gör saknaden efter Tella extra ont, vissa dagar är tommare än andra, känner att jag inte kan formulera det i ord, kan inte skriva något vättigt och hade jag försökt prata nu hade det bara inte gått, något håller på att gå sönder i mig ,ännu en gång, och det gör så ont, så ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback