Ännu en vecka, och inte mycket nytt

Det förundrar mig, att livet bara fortsätter! Jag förstår rätt ofta inte hur eller ens varför, men det gör det, timme efter timme, år efter år. 

I dag har varit en mitt i mellan dag, Anna skulle spela cup i Höllviken, samling klockan åtta, hon var helt hysterisk redan kvart i sju, önskar hon vore lika lätt att få i väg på vardagsmornarna.  Saga skulle ockås ha spelat, men i tisdags orkade hon inte med hela träningen, hon blev matt och fick ont i huvudet, så vi tyckte det var bäst att hoppa över den här gånge, en match hade väl gått, men inte minst tre som det var frågan om här. I stället fick hon gå på Fridas kalas och bowla, hon blev trött så det räckte bara av det.
När Anna kom hem upptäckte jag att hon glömt sin jacka på cupen, givetvis med den andra, sista, cykelnyckeln i fickan....  Som tur var fick hon tag på Sagas tränare (de seplade efter Annas lag) och de hittade tillslut jackan, får hoppas nyckel ligger kvar, hon får den på tisdag hoppas jag.
Jag var på föräldra möte på fotbollsklubben, de behöver hjälp, själva träningen är jag ju inte så bra på, men jag kan hjälpa till med annat, nu skall jag ta hand om pappersarbetet i Annas lag.

Vi var ute i Vallösa en kort sväng, pappa hämtade upp oss i folketspark efter tjejerna ridit, jag hade köpt med mig två perena ljungar och tre små prydnads pumpor till Tella. Anna ramlade av två gånger under lektionen, båda då hon just fattat galopp, första gången gick det bra, men andra gången tyckte jag det såg ut som hästen trampade henne på armen, men hon satte upp igen så jag trodde det var ok, men nu ha hon ett stort blåmärke som brustit lite ihuden, det syns tydligt att det är efter en hov, vad ont det måse ha gjort!
Åsa var tveksam till att låta Saga rida, men det skall ju vara ok nu, hon lekte lite med Alex innan, lite försiktigt på lekplatsen, men jag är så rädd att hon skall slå i tänderna någonstan, var ute och tjatade på henne hela tiden.
Lektionen gick bra nästan ända till slutet, de sista fem minuterna sa hon själv att hon fick ont i huvudet, så då stod hon med hästen i mitten en liten stund, men hon var både nöjd och glad efteråt, och Åsa lättad, får se hur det går nästa vecka, det tar tid att återhämta sig från sådant här.
Saga tog med sin kompis Emma ut till Vallösa, det gick bra, vi var ju bara borta en natt och de hade kul mäst hela tiden, lite värre var det med Anna, hon var lite uttråkad, jag hade lovat henne att hjälpa henne med buren till Ella, men hon var nog orolig för att jag inte skulle göra det, hade en del annat att göra med, skulle plantera hos Tella och klippa gräset. Hennes gosedjur hade mamma tagit in för att de skulle få torka, de var torra nu, men jag lät dem ligga i bäddsoffan hos mig och Anna under natten, hittade inte dem först då jag skulle lägga mig, sa högt för mig själv något i stil med "Var är Tellas gosedjur nu då?", så där som man gör när man börja titta efter något, stannade upp då jag hörde mig själv, var så skönt att höra något så vardagligt, så hade jag ju sagt (många, många gånger) om Tellas saker om hon levt, tycker om när hon blir så påtaglig på något vis, hade hon levt hade hon legat där hos mig och Anna, nu låg hennes gosedjur där i alla fall, som ett litet spår efter en liten tjej.

Annars är det mäst jobbigt just nu, har inget hört från FK eller AF och det tär på mig, jag kan inget planera, jag vet inget, jag hoppas knappt något, jag är mäst orolig, har mer ångest igen, det är så jobbigt, detta att inget alls veta, bara vänta, vänta, vänta och inte veta på vad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback