tand ont

Har så inni ******* ONT i min tand, eller nej, där min tand satt. Var och drog
ut en tand i onsdags, var av det mer envisa och dessutom trasigare sorten, så
tandläkaren fick dela den och ta ut den i etapper, tog 1½ timme. Har skavsår
på kinden vid mungipan efter tång mm de hade i munnen på mig, och nu gör det
bara ont, ont, ont. Var tydligen ett gränsfall, de var oroliga för att den
inte skulle gå att få ut på varnligt vis utan behöva opereras ut, skulle
kostat 2000 kr till + varit klart jobbigare efter åt, så det är jag iofs glad
att jag sluppit.  Han (tandläkaren) sa att det antagligen skulle göra
ordentligt ont i tre fyra dagar, har gått drygt fyra nu, och det blir bara
värre och värre, har feber och är aldels svullen, ont upp i örat och det
trycker under ögat, inget skönt alls. Ringde och pratade med jortandläkaren i
förmidags, men de hade inte tid att ta mig, tycket inte det var så akut att
jag inte kunde vänta till i morgon, men jag håller inte med. Har tagit vad jag
har  hemma i smärtstillande, men det hjälper ju inte en jotta, det bara värker
och dunkar, är jättet tött, men det går om möjligt ännu ondare när jag lägger
mig ner.
Tandläkaren sa att jag skulle höra av mig om det belv svullet eller om jag
fick feber, så han misstänkte väl att det kunde bli inflamerat, är bara så
typiskt att man skall få så ont just en helg. Och så kommer det ner massa skit
i hålet hela tiden, är i under käken, vet inte om jag skall pilla bort det
(gör ont bara att tänka på det) eller om jag skall låta det vara (kanske gör
inflamationen värre?) Tandläkaren valde att inte sy, han var lite tveksam
först, men det blödde inte så mycket och så kan man tydligen få ont senare av
ärren om man syr i munnen, men det kanske man skulle gort i alla fall?
Äh, jag bara gnäller och svamlar, men ont har jag och jobbigt är det. Någon
som har en mirakel kur mot tand ont, vill kunna få sova lite i natt? (sov inte
mycket alls i natten som gick.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback