Kanske lite bättre?

Gick inte till arbetsträningen i fredags, tror de förstod, ringde och pratade med min handledare. Det gick bara inte, hade sådan ångest hela natten, har ju inte med arbetsträningen att göra, den käns bra, utan med sorgen efter Tella, att man kan sakna någon så mycket!
Käns som om barna hade det jobbigare i år än förra året, kanske för att jag orkar mer, orkar stötta dem och vara mer av en riktig mamma? Men jobbigt har det varit, aldirg har de bråkat så och aldrig gråtit så mycket heller. Saga fick feber i helgen,  sov hela lördagen, men var bättre på söndagen. Hade påskpyssel i källaren, Inger och jag trodde vi skulle bli ensama först, men så kom den nya pappan med sina döttrar ner, och sedan både Majsan med barnbarn och Per med sina barn, var kul att vi blev några stycken. Provade att blåsa ägg, fick blåsa 12 stycken men det gick ju riktigt bra, fina blev de med, tror jag skall göra så med fler och kanske ge mamma till påsk.
I dag var båda tjejerna i skolan, tvekade lite med Saga, hon har ingen feber men hämsk hosta, men hon har varit hemma i över en veckas tid, någon gång måste hon ju gå till skolan också. Och det gick tydligen bra, tror hon tyckte det var skönt att komma dit. Anna hade simskola och det hade gått bra, hon kan simma lite grand men inte de där 200 meterna som krävs för att vara simkunnig.

Anna red i dag, pratade med Emmelie och hon skall få rida igen allt det hon missat efter påsk, blir nog bra. När vi cyklade hem hoppade Annas kedja av igen, som tur var när vi var hemma på vår egen gata. Jag stekte hamburgare till mat och medans de åt gick jag ner för att laga den, bytte ju kedja för inte så länge sedan och den blev lite lång redan från början. Delade kedjan men tänkte fel, blev på fel ställe, och sedan gick mojen jag delade med sönder så jag fick inte i hop det alls, kände mig så dum, om jag nöjt mig med att dra bak bakhjulet en bit så hade den ju varit hel nu, får köpa ett nytt kedje lås och ny delare i morgon, inget dyrt, men Anna missade cirkusskolan nu ikväll för att jag klantade mig så...... Hoppas hon kan åka med Louise i morgon i alla fall.

Har försökt ta tag i lite saker i dag, letat efter räkningar jag skall betala men hittar inte alla jag letar efter, och så hittar jag inte mitt hyreskontrakt, har haft det i samma pärm hur länge som hälst, skulle ta en kopia till min bostadsbidrags ansköan, men nu hittar jag den inte alls, vet inte vad jag skall göra, får väl leta vidare i morgon helt enkelt.
Har annars varit en knepig dag, trodde kanske spänningen skulle börja släppa nu när tjejerna inte var hemma, men det gör den inte, har huvudvärk och känner mig konsitg, har ömsom varit aktiv, ömsom helt passiv, inte orkat eller kunnat göra något, haft en väldig ångest av och till hela dagen, en stark oro som värker i mig och inte vill ge med sig vad jag än gör. Känner att tårarna fins där, de värker bakom ögonen, försöker slappna av, men det går inte och tårarna kommer aldrig riktigt fram.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hejsan vännen.
Det är lite bättre i ditt liv sen du skrev detta inlägget va ?
Vill bara sägga att jag tänker på er och skickar styrkekramar till er varje dag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback