Har suttit och skrivit

Sitter och tittar igenom allt det jag skrivit sedan jag blev gravid med Tella, skrev graviditetsdagbok på babynätet med henne, så det fins en massa.
Har tänkt få i hop det till en bok, mest för egen skull

Har hunit igenom hela graviditete nu, ända fram till förlossningen, läste lite av det jag skrev då och dagarna efter jag kommit hemm från sjukhuset och det är så jobbigt, så svårt att läsa själv. Både det och dagboken innan, trodde ju att jag skulle få ett lite barn med mig hem, gnällde nästan lika illa då som nu, mådde rätt dåligt hela tiden, önskar att jag inte gjort det, att jag haft mer vett att njuta av att vara gravid. Samtidigt vet jag att det inte är rimligt, vet att det värkligen var jobbigt och det är inget jag skall ha dåligt samvete för att jag känner, det ändrar ju ändå inget.

Men jag saknar henne något så fruktansvärt, mitt lill troll. Kommer hela tidne tillbaks till kistläggningen, stunden innan, när jag bar runt på henne, höll henne för sista gången, hur hennes små fingrar känndes i min hand, hur len hon var, hennes tyngt mog min kropp, hennes lukt. Hon var ju död sedan flera veckor då, det fans inget jag kunde göra för henne längre,och hon var värkligen inte där längre. Men ändå, känslan av att få ha henne så nära, och så lämnade jag henne där. Fans ju inget annat jag kunde göra, måste ju lämna henne i från mig, gjorde det så bra jag kunde, beddade själv ner henne i kistan, stängde locket själv, jag var den sista som höll henne, den sista som såg henne.
Men det är bara så fel, så fel så fel, att behöva lämna sitt barn så, hur kan man ens göra det, hur orkar man fortsätta leva efter åt?
Vet ju att man gör det, vet att det går, livet är mycket bättre nu än vad jag någonsin trodde, många stunder käns det riktigt bra. Men aldirg helt bra, aldrig helt igen. Och de stunder då det är svårt, så är det så otroligt svårt, så oerhört tungt. Och just nu och här är det en sådan stund.

Vill inte ha det så här, tycker det borde vara nog nåogn gång, vill bara ha tillbaks min lilltjej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback