Värdens sämsta mamma... eller nått sådant...

Och sämsta psykpatient... känner jag mig som, inte ens det kan man göra rätt, känner att jag pratar om fel saker när jag är där, inte så att min terapeft frågar om fel saker eller så, men jag liksom inte orkar prata om det som är riktigt jobbigt, berör det lite, lite grand de sista tio minuterna, vågar inte ta tag i det på allvar, orkar inte med det bara.
Och så till mamma delen. Saga fick tokspel modell värre i morse, började bråka om vilken mössa hon skulle ha, hon hittade bara en och den var tydligen fel.... hon har satt det lite i system, att sätta i gång och bråka en massa just när det är dags att gå tillskolan, hon vet att jag inte kan ta tag i det just då, att hon kommer försent i så fall. Men i dag bara orkade jag inte med det mer, struntade i att hon kom försent, hon fick den mössan som fans, så föste jag ut henne i trappen, Anna gick direkt till skolan, men Saga bara satt där och tjurade. Jag gjorde mig i ordning, åt frukost osv för att gå i väg, Saga satt kvar, efter en stund började hon tjata om att hon var kissignödig, jag sa åt henne, genom dörren, att det fins toaletter i skolan. Men hon fortsatte tjura, inte fören jag gick iväg och började låsa upp min cykel masade hon sig ut ur porten och i väg mot skolan. Hon driver mig till vansinne i bland den tjejen......
Och på eftermidagen var det inte bättre alls, jag mådde riktigt dåligt efter besöket hos terapeften, gör ofta det, och så kom inte Saga den tid hon skulle, jag blev orolig och ringde skolan, fick värdens utskällning för att hon gått i från parken då de var där med fritids... men hallå! Hon är sju år. Det var deras ansvar att se till henne, och hon försvan utan att någon såg det, hade varit borta i nära en timme då jag ringde och saknade henne, det hade ju kunnat hända vad som hälst, om de inte vet var hon är måste de ju leta rätt på henne, tänk om hon skadat sig, eller någon tagit henne eller vad som hälst? Fritidsfröken sa att hon ringt mig men ingen svarat, nej, inte så konstigt, jag var ju inte hemma! Ännu större anledning till att leta rätt på barnet om det försivnner, om man vet att det inte kommer in hemma, att det är helt ensamt. Hon är ju faktistk på fritids för att hon är lite, för att hon inte kan vara ensam hur länge som hälst och hon skall defenetivt inte ut och virra i trafiken här i Malmö. Om någon skall vara arg så är det väl ändå jag?
När hon väl kom hem var hon dessutom uppkäftig och dum, jag var jätte arg och allt var bara så fel det kunde bli, det forstatte hela kvällen, Anna kom hem och var lika sur hon med, jag tänkte göra ungstekt potatis och lövbiff till mat, men jag bara orkade inte, blev så ledsen och arg på dem, Saga kallade mig en massa fula ord då jag sa åt henne att göra läxan, så de fick stanna på rummet i nära en timme, sedan fick de komma ut och göra läxan, äta lite gröt och sedan lägga sig igen. Inget bra alls, brukar orka ta konflikterna, Saga brukar inte andvända så fula ord, det burkar gå att styra upp allt, men i dag orkar jag bara inte, alla kommer gå och lägga sig ledsna i dag, och det käns så väldigt jobbigt, vill inte ha det så.
Har dessutom tvättat en massa ni i kväll, var just nere och hämtade det sista, skall äta lite gröt jag med och vänta på att ångeste skall släppa lite, den har varit extra jobbig i dag. Nu orkar jag bara inte med mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback