Väntar

Sitter och väntar på att tjejerna skall komma hem, mamma är med dem och ser på Narnia nu, så de kommer om kankse en halvtimme, en timme, både skönt och lite trist, vill gärna vara ensam lite till, fast ändå inte, är jobbigt att vara ensam med. Har just varit nere i källaren och pratat med Inger, vad vi skall göra under våren med barnvärksamheten, nästa gång tänkte vi åka och bowla, och så tänkte vi åka skridskor någon dag nu också, hon skulle kolla när det var öppet och ringa mig sedan. Vore kul att få i gång det lite, och så skall vi se till att ha en tjej midag till, var roligt förra gången, kanske kan vi bli fler denna gång.
Träffen var bra i går, Jane var så trevlig, tyckte om att vara där. men det är jobbigt samtidigt, får kämpa en massa för att fungera någorlunda normalt, var så trött på slutet, händerna bara darrade och jag hade svårt att andas nästan hela tiden, men ändå, det var en rätt bra dag.  Träffade hennes två små killar, kändes inte jobbigt alls. Jag är kanske konstig, men jag tycker inte alls det är jobbigt med andra småbarn, vet så många som tycker det, som inte alls klarar av det, men sådan är jag inte alls, skönt iofs, att någon del av mig fortfarande är jag, är som den var innan, innan Tella dog.
Fast de började prata lite om otäcka saker som folk lägger ut på internet, och så sa någon något om att hon inte förstod hur man kan lägga upp bilder av sina döda barn, och jag bara måste säga något, kunde inte hålla tyst,  reagerar så starkt när någon säger något sådant, är så svårt att förklara ibland, men det är som om jag sagt att de inte borde ladda upp bilder på så fula barn som deras (nej, hennes barn var inte fult, men som ett exempel), tror ingen förälder hade tigit om någon sa så till dem. Lika lite kan jag sitta tyst när någon säger så, min dotter är värdens finaste lilla Tella, jag vill inte att någon som inte själv vill skall se henne, för min skull och för hennes, inte för den som tittar på bildens skull, men det är jätte viktigt att hon får ha en egen sida på min hemsida, att hon också får finnas med där. Hon är lika mycket mitt barn som Anna och Saga.
Var så trött när jag kom hem, höll på att somna framför datorn, och så jag frös var så kall om fötterna, gick och handlade direkt, och jag kände inte tårna, fick skynda mig hem och ta av skorna, tänkte ta ett fotbad, men jag var för  trött.
Funderar på att scrappa lite till, men jag orkar nog inte just nu, hittade bilderna från Annas förlossning när jag rotade igenom lådorna i fredags, när jag var så otroligt ledsen, önskar så att jag hade sådana bilder från Tellas förlossning,och så kan jag inte hitta dem från Sagas heller. Tänkte göra en LO med ett minialbum på, där de blodigaste bilderna kan vara med, dem där Anna bara är minuter gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback