Ensamhemma

Är ensamhemma, skall vara det hela helgen, tror det är första gången sedan Tella dog, och det är riktigt jobbigt. Trodde det skulle kännas skönt, och det är det ju också, men mäst jobbigt, känner att ångesten börjar komma krypande, bli riktigt jobbig.
Men jag behöver vara ensam, behöver få vara i fred lite med, och i morgon så skall jag på scrapbooking träff, skall bli kul, får åka med en tjej jag aldrigt träffat, snällt av henne att låta mig åka med. Tjejen som har hand om träffen har också butik, vi skall komma en timme innan och ta oss en ordentligt titt, skall nog handla en massa med, fast jag inte borde, men ibland så bara måste man få ha lite kul med!

Var i väg på ridninge med Saga, i dag var det som det skulle, inga insnöade ridlärare som tur var, och så anmälde jag dem till dagridläger på sport lovet, först blev Anna sur, jag fattade inte varför, för hon vill ju värkligen rida, tycker ju det är jätte kul, men sedan kröp det fram att hon var rädd för att galopera, pratade med ridläraren, och den dagen blir med ridlärare hela tiden och så slipper hon galopera om hon inte vill, och då tyckte hon det var riktigt kul igen, vi gick och fikade medans Saga lädde in hästen och då var Anna lika glad som varnligt, skönt.

Skall förska få klart en LO till veckans scrapputamning och kanske spela lite sims2, detta med att vara ensam var jobbigare än jag kunnat ana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback