Blir så trött på mig själv...

Fick för mig att färga håret i går kväll, är så trött på det, kan knappast bli värre än vad det redan är (och så kanske man lyckas bli av med små envetna gråa hårstrån, orkar inte rycka bort dem längre, börjar nog bli gammal eller nått....)
Sagt och gjort, sod i badrummet och masserade in färgen, kände att det var något som var fel, något som inte kändes som det brukar, men kom inte på vad, tog i mer färg, gned in det ordentligt med händerna, har rätt långt hår som jag måste vara nogran för att inte få randit hår, tryckte ut det sista ihanden och skulle massera in det med.... handen ja, hade glömt att ta på mig plasthanskarna.......  Och jag vill _inte_ har orange handflator, tvättade av dem bäst det gick, med hår färgen rinnande, försökte ta på handskarna, men händerna var fortarande fuktiga, så de fastnade halvvägs över fingrarna, och givetvis bara måste Anna på toa samtidigt, totalt kaos alltså, inte så kul när man står där med färgen rinnandes i pannan.
Men, men det fixade sig, fick tjejerna i säng innan det var dags att skölja ur, handskarna fans inte en changs att få på händerna igen, och givetvis lyckades jag få färg i ögat när jag stod och sköljde, fick skölja ögat (har lite fobi just för sådant som har med ögon att göra *ryser*), och fick tillslut ut allt ur håret... och händerna ... och pannan... fast jag är lite bruntonad under ögat, ser hel mysko ut, hoppas det försvinner snart i alla fall, och håret ser faktistk helt ok ut nu morgonen efter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback