Ännu en dag

Ännu en jobbig dag, en dag med mycket ångest. Denna gång har den hållit i sig sedan den 7:e januari, och den värkar inte vilja släppa, känns så jobbigt. Har fått  atarax nu, men inte löst ut dem, vill igentligen inte ha, men orkar inte heller ha det så här, försöker sysselsätta mig så mycket som möjligt, hjälper väl lite i alla fall.

Var hos bildterapeften i morse, pratade om en massa allmänt, blir offta så, om det är mycket jobbigt ena gången blir det mer praktistk nästa gång, fast just nu hade jag nog mäst behövt få gråta en massa, känner att det ligger där och lurar under ytan, men den kommer liksom inte fram, blir till ångest och oro i hela kroppen. Saknar Tella något så fruktansvärt, folk säger att man lär sig leva med det, men det veta 17, vet inte ens om jag vill lära mig leva med det? Vem vill vänja sig vid att ha ett barn för lite?

Cyklade till centralen och köpte två tidningar, en med möster, tänkte sy upp lite av allt det tyg jag har hemma, mina gammla mönster är nästan bara för små barn och Anna drar storlek 170 nu.....  Köpte två böcker med, en otäck och en bara må bra bok, får se vilken det blir, tycker det är jobbigt att inte ha något hemma att läsa, och det dröjer nog lite innan vi åker till mamma igen.

Anna ringde vid 11 och mådde illa, klart hon fick komma hem, men det kändes lite jobbigt, hade behövt vara ifred lite, men så blir det ju ibland. Saga gick hem själv från skolan funkade bra, hon träffade Nicholas på vägen hem och var med honom hela efter midagen, Anna mådde lite bättre och åkte till cirkusskolan med Louise, jag måste ringa och få en återbesöks tid till henne, medecineringen hjälpte ju ändå rätt bra i början, jobbigt att ha magkatarr när man är så liten.

Har ingen lust att laga mat i dag, hade tänkt att laga köttbullar och makaroner, kan det bli tråkigare än så? Men det går fort i alla fall, och vi har det hemma. Men tjejerna tjatar om pizza, har lovat dem det någon gång, men i dag är en rätt dum dag, får pengar på fredag, hade funkat bättre då, men vi får se, i bland är det rätt skönt att få ge efter också, slippa tjata om allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback