20/1

Fredag, Anna slutade tidigare, redan halv tolv men lekte hos en kompis så det dröjde lite innan hon kom hem. Jag har ont halsen, näsan har börjat rinna, vill inte bli förskyld, men det brukar inte spela så stor roll vad man vill i sådana stunder.
Pratade lite telefon med Jenny, hon kanske kommer över på söndag kväll, vi får se hur det blir, vore iofs rätt trevligt, men om jag är super förskyld så vill jag nog ändå inte. Har laddat ner en massa till sims till henne, så jag förstår att hon är lite otålig.
Började snöa i natt, och blåsa, blåser riktigt ordentligt, så där så fönsterrutorna skallrar lite, och ut i detta skall jag med Saga, hon rider i efter midag, inget kul att cykla när vädret är sådant, men hon vill ju dit, trist att missa första lektionen för i år pga snön.

Anna och Louise badade, de ville stanna hemma så jag och Saga gav oss i väg, hennes stövlar hade blivit våta så hon fick ha ridstövlarna från början, var rädd att hon skulle frysa så hon fick ha cykelbyxor och benvärmare under ridbyxorna, får gå det med. 
Tog nästan 45 minuter att cykla dit, men störe delen av vägen gick det ändå att cykla, men fy vad jag frös, vantarna frös fast i styret hela tiden, satt fast när jag skulle räcka ut armen för att svänga, inte så kul. Gick in på konsum vid folketspark, vi hade gott om tid så jag tyckte vi kunde gå in och värma oss och köpa lite godis att ta med ut till vallösa. Tittade lite på blommorna, men det käns inte lönt att sätta något på graven då vädret är sådant här.
När vi väl kom fram till ridhuset möttes vi av en annan mamma, ridlärarna var insnöade så ridningen var inställd, fy vad trist! Ringde pappa, han var redan på väg, men vi fick vänta en halvtimme i parken, Saga blev först ledsen, men sedan gick vi in och tittade på hästarna, hon gosade med Bella, och de har kommit två nya hästar, i stället för Robin och Ronja, får se hur de är, Saga tyckte i alla fall att det var riktigt kul.
Pappa tyckte inte jag var riktigt klok som cyklade i sådant väder, kan hålla med honom, det var väl blåsigt.
Vägen in till byn var nästan igen snöade på vissa ställen, men vi kom fram i alla fall. Kände mig arg och sur på allt och alla, halsen gjorde om möjligt än ondare och nästan började rinna på allvar, pappa satte in en fläkt i dator rumet, vi fick sova där alla tre, blir för kallt annars.
På kvällen fick jag mens, avskyr det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback