I dag är jag värdens bästa mamma!

Tom. enligt mina barn :) Anna fick fnatt för ett par veckor sedan och fick försig att hon bara måste ha ett pyamasparty, och det nu..... fast det inte är några födelsedagar eller annat i antågande.
Jag har hållit långa tal för henne om att om hon skall ha en fest så får hon orndan den. Själv. Kan hjälpa till lite grand, men inte göra allt, som varnligt. Hon hadde lååånga listor på vad som skulle bakas, vad som skulle ätas och vad som skulle spelas. Så sent som i går gick hon hem tidigt från fritids till kommpisen som hon skulle ha partyt med för att fixa i rodning. Hon ringde och bad att få sova över så hon och kompisen kunde baka lite saker och handla lite. Och visst fick hon det. Så idag, då partyt skall vara kom hon hem klockan tolv. Festen börjar fem. Och hon har med sig.. en rulltårta. punkt slut. Och dessutom började hon skälla på mig för att jag inte hade städat hennes rum! Hm, alltså,,, vilken planet kommer damer i puberteten i från? Defenetivt inte samma som mig (fast pappa påstår att jag gjorde ett besök där i mina yngre tonår, vet inte om jag tror honom, mins det inte alls.) Jag fick ett tokspel modell värre, hade börjat plocka i vardagsrummet, men släppte allt och bara gick, går inte med på vad som hälst. Och Anna grät så tårarna sprutade och låvade att vara snäll i minst ett år om hon bara fick en påse chips eller nått...

När jag varit ute en stund och lugnat mig lite så gick jag in om konsum och handlade lite, kom hem lagom tills gästerna började komme, lyckades fixa både kanelbullar (bakade medans gästerna dansade i vardagsrummet.) Hamburgare, daimglass, läskbål, popcorn och blåbärsmilkshakes, medans Annas mungipor började vandra uppåt igen.
När det började dra hopsig till smågodis hade jag en ungdam dansandes runt mig i köket sjungandes "Värdens, värdens, värdens bästa mamma!" (Karlsson på taket melodi på det hela). Partyt varar än, alla är nöjda och glada (än så länge), jag har också slutat att tjura, värkar vara en moders lott att passa upp på sina barn och sedan skälla på dem för att man gör det). Nu sitter jag med en kopp kaffe och i morgon skall jag scrappa en massa... för min stora tjej och hennes kommpis har lovat att städa. Allt. och diska. Allt. Något måste de ju göra för att få ha ett party, och för hoppnings vis lära sig lite mer om planering.... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback