Tisdagen

Blev mycket bättre, var hos Maria och det behövde jag. Men det är lite konstigt, jag har så väldigt lång start sträcka, tar lång tid innan jag kommer till det svåra och då är tiden nästan slut, jobbigt, men så är det bara, innan hade jag svårt att komma dit alls, så det går helt klart framåt, på alla sätt.   Tisdagen var helt enkelt en bättre dag, allt det som inte fungerade på måndagen gick riktigt bra på tisdagen, att laga Annas cykel gick enkelt, fortsatte att sortera papper och kom rätt långt, det var inte så illa med räkningarna som jag trodde först, en klart bättre dag helt enkelt, onsdagen lika så. Det liksom bara rullar på.
Det var bo möte också, Saga var i väg och lekte med Josefin och Anna stannade hemma, lite skönt att de är så stora nu, bo möten är rätt tråkigt för dem annars. Vi har fått nu husvärt och områdes chefe och något som heter kundvärd, får se hur det blir, lät ju bra nu, men det gör ju offta det ibörjan, har varit så många olika nu att jag inte ens mins namnet på alla. Men en intressant sak, när jag skulle gå (hade tvätt tid och stannade inte på kaffet efteråt) hörde jag att de pratade om flickfotboll, visade sig att husvärden är med i en nystartade klubb här på Kirseberg med bara tjejer, de hade velat samarbeta mer med BK flagg, som lagt ner Annas lag nu, men det ville inte flagg, men det är klart att Anna skall prova i deras lag istället, blir ett 96-95 lag i stället, men det spelar ju ingen roll, de van sin serie i höstas, inte illa för ett helt nytt lag, och en del av Annas gammla lagkamrater spelar tydligen där, skall maila honom om det, har inte blivit av ännu, men det lät bra och Anna blev glad, men lite nervös.
På fredagen var det slut prov på skötar kursen, Anna var så nervös kvällen innan att hon låg och grät, ville så gärna klara det men trodde hon inte viste tillräkligt mycket, Saga var mäst sur. De fick åka buss dit själva, medans jag handlade lite och packade för helgen, skönt med en liten paus, blir inte någon ordentlig just på fredagar. Fast de var fortfarande nervösa, Anna trodde inte de skulle hitta rätt buss, fast de åkt där massor av gånger innan. Men det gick jätte bra! Båda två skall bli skötare nu, de var så glada, så glada efter åt. Saga ramlade av förra gången men vi glömde ta med kaka, får bli nästa gång i stället. Efter åt hämtade pappa dem, var riktigt skönt att bli själv, låter lite hämskt kankse, men jag behöver det ibland, och så skulle jag ju på Scrappiz träff hela helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback