Onsdagen....

Vi åkte till Svansjöliftarna direkt på morgonen, var där då de öppnade, hittade rätt snbbt pjäxor till Anna, men det var värre med Saga, bad om hjälp och fick en rätt märklig utläggning om att st 35 i barn storlekar var mindre än st.35 i vuxen storelkar, undrade om det inte var samma storlekar som varnliga skor, men jo, det var det enligt killen som hyrde ut, så jag gav upp och letade själv, han var lite väl förvirrad för att kunna hjälpa oss.  Hittade till henne till slut, pappa letade länge, länge och hittade ett par som nästan passade, men till mig var det helt omöjligt. Både jag och pappa har rätt korta men mycket breda och höga fötter, dessutom har vi båda rätt kraftiga vader, det fans bara en modell på pjäxor där och den passade oss inte alls. När jag var liten hade pappa egna pjäxor, men han hade inte alls tänkt på att ta med dem nu. Nu var det ju sista dagen, annars hade vi åkt in till byn och hyrt på någon av de större ställerna där det fans mer att välja på, men nu belv jag helt enketl tvungen att avstå och det kändes värkligen trist.  Ännu tristare kändes det då jag såg backen, var ju helt perfket för mig, dessutom hade vi lämnat kamerorna hemma då vi tänkte åka båda två, så det ända jag kunde göra var att stå och vänta medans de åkte. Mats tog Saga och pappa Anna, första åket tog väldigt lång tid, Anna hade tydligen blivit rädd halvvägs och inte velat åka mer, men det lossnade på slutet och sedan ville hon bara åka ännu mer. Mats tränade Saga i att stanna, hon lärde sig rätt snabbt och åkte tom i från honom efter ett par åk.  Men liften funkade det inte alls med, Anna skulle prova att åka själv, menlyckades trassla in sig och föll och slog sig rätt illa i knapp liften. Och sedan föll hon också i ankar liften, då ville hon inte åka själv mer. Var v'äldigt många som åkte snowbord och många av den föll också i liften, pappa sa att det var väldigt uppkört så kanske var det därför. Fast Saga lossnade även det för, hon åkte själv på slutet, och sedan kom Annelie, Mats fru, och åkte med Anna ett par gånger, översakadne men lite kul.
Jag stod där nästan hela dagen och tittade, gick bara en sväng och köpte varmchoklad, var skönt att komma in lite i värmen, höll på att bli riktigt kall om fötterna, och jag fick ont i ögonen på slutet, fick titta ut över skogen på andra sidan en stund då och då, blev lite för mycket vitt med all snön. De åkte i fem timmar, pappa fick skavsår med blåsor som sprak på bena av pjäxorna, men kul hade de. Och jag med faktiskt, var roligt att se dem så glada.

På kvällen började vi städa, jag packade allt som skulle packas och städade ur lillstugan och en del av stor stugan, och pappa lyckades få i hop farfars pinnar! Han sa att det var lätt bara man viste hur de skulle sitta ihop (vi hade båda tänkt lite fel innan) Så jag tog så klart i sär dem igen.,,,,, det skulle jag inte ha gjort, fick inte ihop dem alls i gen, inte pappa heller.  Var nog mer tur än skicklighet  att han fick i hop den första gången.....
Vi spelade en hel del kort alla dagarna och drack varm nyponsoppa. Är något jag mins från min barndom, att man spelar mycket kort där, både jag och tjejerna tycker det är kul me det blir sällan hemma, det är offta lite trist att bara vara tre och dessutom tröttnar oftast någon innan vi är helt klara och så blir det massa bråk, men nu fungerade det hur bra som hälst.
kort
40249-20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback