Mera skidåkning...

Fortsätter att berätta lite om fjäll resan....
På tisdagen åkte pappa iväg med tjejerna, jag hade fortfarande ordentligt ont och det funkade bara inte att ge sig ut igen, fick några timmar själv i stället, han med att scrappa lite tom. Gjorde iordning varm oboj och smörgåsar åt tjejerna som de tog med, pappa tänkte åka lite längre med dem, och en  rast han de med, solen sken men det blåste en del. Men sedan mulnade det på, de vände men det började regna och snöa lite, pappa sa att det var riktigt jobbigt att åka tillbaks, att det gjorde riktigt ont i ansiktet av regnet men att tjejerna inte klagat alls. Jag han bli lite orolig innan de kom tillbaks, men pappa hittar ju på fjällen. Lagade våfflor till lunch och farbror med familj kom för bi en stund på efter midagen.
Farfar har gjort en massa olika trä pyssel, tex sex pinnar som är i hopsatta åt tre olika håll, pappa har ju sätt den innan, så han plockade i sär den utan att titta närmare på den innan...... det fick han ångra, både han och jag försökte i mååånga timmar utan att lyckas få ihop den igen. Till slut gav vi upp och då hade ovädret dragit för bi, pappa funderade på att åka en sväng själv på fjället, men både jag och flickorna ville följa med så det blev en kvälls tur i stället. Såg att jag hade en blödning ovanför knät, kändes bra på något vis, att se att det är något fel och inte bara jag som inte kan, och denna gång gick både jag och Anna till campingen och tog skidorna därifrån, åkte över sjön och upp på sidan av svansjöfjället, ramlade bara två gånger, ett steg i rätt riktining!  På kvällen bråkade tjejerna då jag sotppat om dem, de ville inte ligga ensama i stugan, men jag ville gå in och prata med pappa lite och se om jag fick ihop pinnarna igen. Det fick jag inte...
los
På väg ut på fjället

huvudbry
Hur 17 skall de sitta ihop???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback