Kändes lite bättre igår

Med jobbet och så, var nog bra att komma just en måndag så att jag både var med på personalmötet och på planeringen i klassen, kände mig direkt mycker mer delaktig, och det kändes som om de ville ha mig där.  Skall ha genomgång av klockan med två:orna, och just sådant gillar jag, när jag får något eget att göra med barna. Pratade med en secial lärare om ett barn som har läs och skriv svårigheter, känner igen mig själv som liten och mins hur jobbigt det var, önskar man kunde uppmärksamma sådant redan i förskoleklass, är så synd att någon skall behöva halka efter i andra ämnen bara för att den inte förstår sig på bokstäver, tycker själv de är små luriga saker och jag fyller ju 30 år i höst.

Anna mådde illa då hon kom hem från skolan, hon har pratat en massa om att hon inte ville vara med på uppvisningen och att hon glömt allt osv. Men det blir ju inte bättre av att inte göra det man är lite nervös för, tror hon ångrat sig massor om hon inte gått dit. Dessutom hade moster lovat att komma med och titta på.
Så Anna lugnade sig och så cyklade vi till ridningen, efter åt stannade vi i Folketspark, tog varsin glass och njöt av sol skenet. Saga satte sig vid plask dammen och badade fötterna lite, Anna plumsade i med stövlar och allt, sa att det inget gjorde då hon skulle byta om sedan, men stövlarna blev ju genomvåta och några andra skor hade hon inte, cirkusskorna är inte direkt lämpade att gå utomhus med. Så hon fick halta bort till barnenscen, trodde det skulle gå att gå in och byta om innan, men det var låst, Anna tjurade lite och Saga la sig och låssas sov på bänken utanför. Vi fick vänta nästan en timme, sedan pratade jag med Måns om att Anna var så nervös, hon ville att jag skulle göra det. Skulle cykla och ta ut pengar till bollar med, ringde moster och bad henne köpa en blomma på vägen, sa till Saga, som somnat på riktigt, att jag bara skulle i väg en kort sväng, men hon var nog inte riktigt vaken, för när jag kom tillbaks så satt hon och grät och undrade vart jag varit, stackarn.   Moster hade köpt påskliljor med vide kvistar, riktigt söta, till Anna som blev riktigt glad, föreställningen gick bra och det märktes inte alls att hon var så nervös, fast hon hade svårt att le fören hennes nummer var över och hon kunde slapna av litegrand.
Efteråt ville Moster bjuda tjejerna på milkshak på Soft, men deras mixer var trasig, så det får bli en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback