Ännu en skit dag....

Ingen bra dag i dag alls. Var så jätte trött i morse, mådde lite illa dessutom, både Anna och Saga måde fortfarande illa, Anna hade dessutom spytt på kvällen en sväng, så de fick vara hemma. Har aldrig lämnat dem både själva så länge, men det funkade i alla fall bra, jag tror de sov till nio och jag kom ju hem vid tolv.
Skulle till biblioteket med halva klassen, vilket iofs är intressant och roligt, har dessutom inte varit på barnavdelningen sedan de byggde om senast, men jag var bara så trött, trodde jag skulle somna hela tiden vi satt och lyssnade på vad de brättade,  kanske var det luften eller nått, flera av barna var också jätte trötta.  När vi kom tillbaks till skolan hade jag dessutom fått mens, avskyr det värkligen, hatar att få mens, hatar att blöda, tänker hela tiden på när jag vaknade på förlossningen och såg blodet, det som måste ha varit Tellas blod, mins hur jag gick fram till dörren, eller nej, mins att jag var framme vid dörren, att jag tänkte att om jag bara larmar så hinner de inte, var därför jag lämnade sängen, mins ljudet av dörren då jag drog upp den och samtidigt tryckte in larm knappen. Kommer nog aldirg glömma just blodet.

Bild terafeften sa att hon pratat med sjukgymnasten och att jag hade en tid där idag klockan ett, var det fel skulle hon ringa, ingen hade ringt, så jag gick dit, var bara hemma en kort sväng och tittade till tjejerna, köpte med mig baugetter med, Saga hade frågat efter just det.  Men när jag väntat där i 20 minuter och det fortfarande inte kommit någon gick jag hem, kändes rätt trist, hade sätt fram emot att få komma dit en stund, få prata lite, vill ju gå och sjukgymnasten, tror att jag behöver det.   Och sedan skulle jag ringa och boka tid till Annas återbesök. Har hållit på sedan i november, men få aldirg någon tid, de säger bara att de är slut och att jag skall åter komma, är alltid onsdags mornar klockan åtta man skall ringa och boka, men jag kan sällan eller aldirg ringa just då, och sedan är det slut på tider igen. Fattar det inte, när vi var där tittade han bara i kalendern och skrev en tid, hur enkelt som hälst, men i tidsbokningen skall de alltid bråka. Får väl skriva ett brev eller nått i stället, börjar tröttna ordentligt på detta.  Och så var jag och löste ut efedrinet i dag, behöver det värkligen. Sa något i förbifarten om att jag tyckte det var svår med deras rabbat system, för det tycker jag, men då blev apotekren jätte sur och skulle hämta en massa brochsyrer och sa åt mig att jag minsan måste hålla reda på mina kvitton så skulle det vara så enkelt så. Blev så trött på henne, varför sätta i gång och tjata med en kund på det viset, nej, i dag var det inte min dag alls.

I går städade jag på balkongen,har inte andvänt den nästan alls på två sommrar, sommaren -04 låg jag mäst i sängen och grät och förra sommaren fick vi en super grinig granne under som klagar på att det faller ner färg flagor på hennes balkong när vi går på våran balkong (tycker hon kunde gnälla på MKB om det i stället ) och att mina barn låter osv. Men i år tänker jag strunta i henne och vara där så mycket vi känner för, har köpt blommor och tänkt göra riktigt fint där nu i dag. Har stått ett par pappers kassar där hur länge som hälst, har tänkt slänga dem länge, men det har liksom inte blivit av fören i dag. Och då visade det sig givetvis att det inte alls var skräp i dem........
Antagligen är det från Sagas 6 års kalas, måde inte så bra då och panik städade, hävde ner allt smått i kassar och slängde in i garderoben eller ut på balkongen. I kassen låg bla massor av foton, och ni kan ju tänka er hur fina dom är efter nära två år på en balkong. Gick igenom dem och som tur var är nästan alla kopior på foton jag har på annat ställe. Men hittade ett foto från BB med Saga, har saknat dem bilderna och letat som en galning, har bara hittat enstaka av dem. Tur i alla fall att det inte var fler av dem som låg i kassen, men fy vad trist sådant här är..... Och vad dum jag känner mig, riktigt så slarvig brukar jag faktiskt inte vara.

Och på fredag är det begravning, och jag vill värkligen inte gå, det käns så oerhört jobbigt. Både att träffa Sagas pappa, men framför allt att gå på ett barns begravning, är så fel, så fel så fel. Har ju inte gått på någon av alla släktingar som dötts begravningar, mer än Tellas, just för att jag inte orkat, det har blivit för mycket efter Tellas död. Och så blir det just en barn begravning som jag måste gå på, måste ju dit för Sagas skull, och lite för hennes pappas och hans tjejs skull, mins hur mycket det betydde för mig, men blä, jag vill värkligen inte.  Skall försöka hitta lite fina blommor i morgon i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback