angående de där räkningarna....

som jag skrev om i förra inlägget, så gick det inte riktigt som jag tänkt mig...
jag satte mig för att ta tag i alla räkninga som skall betalas, både jag och mina stora tjejer är riktiga hamstrar när det gäller papper, lägger dem i en hög som bara blir högre och högre. Satte mig och sorterade alla dessa papper, slängde massor, satte in annat i mappar (har mappar till tjejernas teckningar, är riktigt bra faktiskt, tom jag kan hålla reda på dem då, och de tar mycket mindre plats hopptryckta i en gummibands mapp.) I alla fall, sover i vardagsrummet och la alla räkningar som jag skall  försöka lista ut vilka jag betalat och vilka som jag skall betala i min säng medans jag bar undan och slängde och hade mig. Tänkte ta tag i det efter flickorna lagt sig då det är lite lugnare här.
Sitter och hjälper Saga med läxan när jag hör ett konstigt ljud, fattar inte var det kommer ifrån först, låter helskumt, prasslar och har sig en massa, båda kaninerna är i sina burar så jag fattar inte vad det kommer ifrån, tänker att Anna kankse gett Ella en pappkartong igen, hon gillar att göra hål i dem, frågar Anna men nej, hon har inte gjort det. Ljudet upphör och jag fortsätter att sitta med Saga, stoppar om henne och pratar lite innan jag går ut i vardagsrummet igen.
Anna sitter och tittar på TV i fotöljen ingosad i mitt täcke, skäller lite på henne  hon får inte ta mitt täcke, vill inte ha massa the och annat på det, vi har ju en massa filtar hon kan ta i stället.
Så slås jag av en hämsk tanke. Täcket låg i min säng, på täcket låg räkningarna. Om man tar bort täcket ramlar de så klart ner. Vart? Jo, ner i Ellas bur! Tittar efter och jodå, hela buren är full med små, små bitar av papper! Står Telia på ett av dem går att se, men annars är det i stort sätt oidentitetsbart. Hjälp! Kanin f***** har ätit upp mina räkningar!  Vad 17 gör man då? När man inte är helt säker på vilka det var?  Tur att jag är lite hamster, kan nog hitta gammla spesifikationer med telefon nummer och så till de flästa, men ändå, undrar om någon tror på den ursäkten?  Fast rätt komiskt var det, kunde inte låta bli att skratta och Ella stackarn fattade inget alls, fast hon tyckte det var rätt kul med en massa uppmärksamhet och att vi ville vara i hennes bur sååå länge den kvällen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback